Menu
نقاط ولاء

بيقولوا "العين تعشق قبل القلب أحياناً"، واحنا بنقول العين بتتذوق الأول في كل الأوقات. حواسك بتلعب دور مهم في مدى استمتاعك بكوب الشاي، احرص على توفير أنواع متعددة من نكهات الشاي اللي بتجذب النظر بألوانها المتعددة وتمنح تجربة رائعة لجميع الموظفين.

خصص مكاناً بارزاً للشاي في ركن المشروبات في مكان العمل، نظراً لفوائده المدهشة في التركيز، فهو - على عكس القهوة - يمد جسمك بالكافيين بشكل متدرج فيساعدك على التركيز لفترة أطول.

teaoclock_Unilever Food Solutions_insert1

بين 6 و8 صباحاً: أنعش صباحك مع نكهة الشاي اللذيذة واشعر بالنشاط والحيوية. مش هتلاقي أحسن من شاي "انجلش بريكفاست" ليوقظ حواسك استعداداً ليوم شغل ممتع ومثمر.

بين 12 و2 مساءً: جرّب كوباً من الشاي الأخضر مع النعناع لتجنب فترة الخمول بعد وجبة الغداء، فيساعدك على الهضم ويعطيك دفعة قوية من الطاقة. ولا تنسَ مفعول النعناع المنعش والمعطر الطبيعي للفم.

بين 3 و5 مساءً: هو الوقت الأنسب لتذوق شاي ايرل جراي مع قطعة شوكولا شهية، فيعطيك الطاقة اللازمة حتى نهاية وقت العمل.

كافة أوقات النهار: كوب من شاي الأعشاب العطرية هو جرعة مثالية للاسترخاء بعد اجتماع مرهق. تقدر تستمتع بكوب شاي لذيذ وقت ما تحب علشان تحافظ على ترطيب جسمك وتجديد طاقتك.

بعد الثامنة: مضطر تستنى في المكتب طوال الليل علشان تخلص شغل؟ اختار الشاي مش القهوة، لأنه يشحن عقلك ويزيد من تركيزك ويعزز نشاطك الفكري.

القيام بشوية تمارين وأنت على مكتبك ممكن يديلك دفعة سريعة من الطاقة جرّب التمارين المكتبية البسيطة دي.