Menu
نقاط ولاء

وقت البريك في الشغل بيكون فرصة هايلة للتعارف والتحدث والابتعاد عن شغل المكتب، وبالنسبة للمطاعم بيكون أكتر وقت الناس بتطلب فيه أكل. وعلى الرغم من إن تلبية مطالب الزبائن فيما يتعلق بالغداء مهمة صعبة، بس هم دايماً بيحبوا الأطباق المفيدة سريعة التحضير.

الشيفات عندنا حضروا لنا وجبات سهلة التحضير ومليئة بالخضروات تقدر تضيفها لقائمة الأطباق المميزة اللي ممكن تعملها على الغداء، مش بس كده، التشكيلات دي كمان شهية عشان تنال إعجاب ضيوفك من محبي اللحمة.

قرنبيط مشوي بالفلفل الحار

القرنبيط بيبقى له مذاق لذيذ ورائحة قوية بعد شوائه والتوابل الحارة زي الفلفل هتظهر طعمه الحلو أكتر.

الكرنب الأحمر والزنجبيل

إضافة الزنجبيل الحار بتزود من قوة طعم الكرنب الأحمر، وكما بتكون سبب في إظهار مذاق حلو ومر لما الاتنين يتقلوا مع بعض. ممكن كمان تستخدم المكونات دي في تحضير سلطة مغذية.

السبانخ والحمص

علاقة السبانخ بالحمص علاقة عريقة عبر القرون، ممكن تضيف أوراق السبانخ المجففة مع الحمص والكمون لتحضير سلطة شمال إفريقيا، أو يمكنك تحضير الفاريناتا من الحمص وتقديمها مع الحمص المحمص.

الرز والفول أو الرز والعدس

قم بطبخ طبق المجدرة الرائع (عدس مع رز بني) كطبقً جانبي أو قم بطبخه كقاعدة لطبق من الرز الشرقي، ممكن كمان تطبخ فاهيتا لذيذة بالرز البني والفول والخضروات.

الحمص والطحينة

المكونات الأساسية زي الحمص هتكون مصدر مهم للبروتين النباتي لزبائنك. فممكن تضيف الحمص إلى خليط أو تحضير منه سلطة بالحمص والطحينة وقم بتقديمها مع الأعشاب والصوص المناسب.