Menu
نقاط ولاء

لإن رمضان شهر اللمة ويعتبر من اهم الأوقات عند الناس اللي بتحب تاكل بره البيت، فلازم تستغل ده علشان تكبر مطعمك. ولازم تستغل الموسم عشان الزبائن تسمع أكتر عن مطعمك و تتشجع انها تيجي تجربه، بالذات ان ده أكتر وقت الناس بتستعمل فيه السوشيال ميديا. بنقدملك اقتراحات هتخليك تقدر تكسب منافسة رمضان القوية.

لما تتكلم عنك المجلات علي السوشيال ميديا ده هيخلي ناس أكتر تعرفك وتسمع عن مطعمك. و كمان ده هيشجع ناس كتير انها تيجي و تجرب تفطر و تتسحر في مطعمك.

ببساطة صور أطباقك و نزل الصور علي السوشيال ميديا علشان الناس تبتدي تعمل شير لللأطباق و ناس أكتر تشوفها و تفكر تزور مطعمك.

 استعمل هاش تاج باسم مطعمك و خليها موجودة في مكان واضح في مطعمك (ممكن على قايمتك) و شجع زبائنك يستعملوها. ده هيزود من مصداقيتك على السوشيال ميديا وهيشجع ناس كتير انها تيجي تجرب الأكل اللي الناس بتتكلم عنه.

 كل ما يكون طرق التواصل مع مطعمك سهلة كل ما ده هيزود عدد الناس اللي بتتفاعل معاك. الزبائن دايما بتحب تشوف قايمة الأكل قبل ما تروح المطعم لسببين؛ بيشوفوا الأطباق اللي بيحبوا ياكلوها موجودة ولا لا و يعرفوا الأسعار. اما يبقى عندك قايمة ديجيتال على السوشيال ميديا ده هيخلّي ناس كتير تسمع عنك أكتر و تتشجع تزور مطعمك.كل ما يكون طرق التواصل مع مطعمك سهلة كل ما ده هيزود عدد الناس اللي بتتفاعل معاك. الزبائن دايما بتحب تشوف قايمة الأكل قبل ما تروح المطعم لسببين؛ بيشوفوا الأطباق اللي بيحبوا ياكلوها موجودة ولا لا و يعرفوا الأسعار. اما يبقى عندك قايمة ديجيتال على السوشيال ميديا ده هيخلّي ناس كتير تسمع عنك أكتر و تتشجع تزور مطعمك.